Vitajte na stránke vertikálneho ateliéru
KOVÁČ - JOKLOVÁ - ŠTEFANCOVÁ - GÖRNER
"Skúsenosti & mladé nasadenie"


PRIJATÍ ŠTUDENTI VA ZS 2023-2024
1 _ Olívia Ivanková 4. roč.
2 _ Bc. Monika Abrahámová 5. roč.
3 _ Bc. Ivana Bašistová 5. roč.
4 _ Bc. Diana Barbořáková 6. roč.
5 _ Bc. Simona Barbořáková 6. roč.
6 _ Bc. Zoran Červeni 6. roč.
7 _ Bc. Adrián Ďurmek 6. roč.
8 _ Bc. Katarína Gáliková 6. roč.
9 _ Bc. Kristína Králiková 6. roč.
10 _ Bc. Patrícia Machálková 6. roč.
11 _ Bc. Filip Štefančin 6. roč.
12 _ Bc. Barbara Štecová 6. roč.
13 _ Bc. Slávka Juchová 6. roč.
V prípade otázok nás môžete dodatočne kontaktovať aj prostrednícvtvom mailu: lucia.stefancova@stuba.sk alebo karol.gorner@stuba.sk
pozrite si tiež práce staršie našich študentov:

O NÁS
"Skúsenosti & mladé nasadenie"
Cieľom vertikálneho ateliéru je poskytnutie komplexnosti dimenzií architektonickej a urbanistickej tvorby tak, ako to zodpovedá profilu autorizovaného architektka SKA, ktorý je spôsobilý navrhovať územné koncepcie (prostredníctvom urbanistických štúdií), spracovávať územnoplánovaciu dokumentáciu a súčasne navrhovať a projektovať stavby.
V bakalárskom štúdiu je ateliér zameraný na postup od architektonickej štúdie v zimnom semestri s nadväznosťou na záverečnú bakalársku prácu, ktorá bude riešiť návrh a projekt stavby budovy alebo verejného priestoru podľa študentovej voľby zamerania záverečnej bc. práce a jej seminára.
V inžinierskom štúdiu je ateliér otvorený všetkým študentom. Východiskom bude teamová práca na urbanistickej koncepcii územia v tzv. veľkom urbanistickom ateliéri (optimálne prvý semester). Na výsledky tohto ateliéru budú nadväzovať zadania urbanisticko-architektonické alebo individuálne architektonické zadania. Tak sa študent dostane do polohy, ktorá kopíruje prax, kde sa vyžaduje, aby stavba bola v súlade s urbanistickou koncepciou územia a jej územným plánom.
Prepojenosť tém bc. a inž. ateliérov spočíva okrem spoločných konzultácií aj v spoločnej lokalite riešenia, čo umožní študentom naprieč rôznych ročníkov tvorivé diskusie, workshopy a čo je najdôležitejšie – produktívnu spoluprácu s praxou. Snahou ateliéru je ponúkať študentom aktuálne témy spoločenskej praxe, kde ako protihodnotu tejto spolupráce bude okrem možnej ekonomickej podpory aj zabezpečenie kvalifikovaných podkladov ako aj diskusie s odborníkmi samospráv a štátnej správy.
Edukačný efekt sériovej nadväznosti architektonického ateliéru na urbanistický ateliér za predpokladu tej istej lokality spočíva v tom, že študent reflektuje na determinanty urbanistických východísk, ktoré sám navrhol. V tejto spätnej väzbe si uvedomuje aký má vplyv urbanistická koncepcia na možnosti architektonického návrhu a opačne, aké môžu byť urbanistické prejavy a dopady architektonického návrhu. Ateliér súčasne umožní simulácie povoľovacích procesov stavieb, ktoré v reálnej praxi musia byť v súlade s regulačným plánom. Je to možné uskutočniť „hrou na stavebný úrad“, kde si študenti môžu navzájom meniť úlohy investorov, architektov či úradníkov. Takto vnímaný vertikálny ateliér umožní nadobudnúť študentovi vedomosti aj v legislatíve vzťahu územného plánu a povoľovania stavieb.
Ponukou odborného a personálneho profilu vertikálneho ateliéru je zabezpečenie výučby zahraničných študentov, najmä v programe Erasmus alebo samoplatcov. Najmä urbanistický ateliér je príležitosťou spolupráce slovenských a zahraničných študentov.
>>> Vertikálne ateliéry (prehľad)