Výstupy všetkých študentských prác, ktoré vznikli v našom ateliéri ako prehľad rozmanitého spektra prístupov k architektonickej a urbanistickej tvorbe.
Students' works
The outputs of all student works created in our studio as an overview of the diverse spectrum of approaches to architectural and urban design.
Ateliérové práce - Zima 2023-24
V zimnom semestri sme v ateliéri pracovali na trojici tém. Pri každej z nich sme v architektonických a urbanistických návrhoch už tradične kládli dôraz na udržateľnosť, odolnosť, ekológiu a spätosť s prostredím. Nebránili sme sa ani experimentu, ideovým scenárom a neobvyklým prístupom. Šiestačky pracovali na urbanisticko-architektonických návrhoch vedeckého centra v spojitosti s funkciami pre popularizáciu vedy, akými sú planetárium a výstavné priestory pre hands-on exponáty, ako aj doplnkové funkcie stravovania a prechodného ubytovania pre domácich a hosťujúcich vedcov, prípadne nadšencov vedy a techniky. Študenti a študentky piateho ročníka hľadali svoj pohľad na definíciu odolnosti mesta - či už využívanie obnoviteľných zdrojov energie, udržateľnú mobilitu, inkluzívnosť, zdravie obyvateľov, mikroklíma, regeneratívny metabolizmus a ďalšie. Výsledkom je päť urbanistických projektov zameraných na špecifické oblasti urbánnej rezilientnosti. Štvrtáčky a štvrtáci sa venovali navrhovaniu pamätníkov poslednej jadrovej bomby po celom svete a nadviazali tak na zadanie vypísanej medzinárodnej architektonickej súťaže. Lokalitný program si každá/každý ideovo prispôsobil svojej vízii a zvolenému miestu.
Študentské práce z predchádzajúceho ateliéru Vitková/Špaček
Náš ateliér voľne nadväzuje na naše predchádzajúce pôsobenie v rámci vertikálneho ateliéru Vitková /Špaček. Na tejto stránke nájdete témy a ukážky študentských prác, ktoré vznikli v tomto ateliéri. Student works from the previous design studio Vitková / Špaček Our design studio builds upon our previous work within the Vitková / Špaček vertical studio. On this page you will find examples of student works created within that studio.