Ateliér - KONŠTRUKCIE V ARCHITEKTÚRE
Zoznam prijatých študentov ZS_22/23
Samuel Horecký_ Marko Ilek_ Michaela Stašková_ Bc. Zuzana Chamulová_Bc. Lucia Ivanková_ Bc. Adam Ležovič_ Bc. Ilja Muzafarov_ Bc. Tereza Peťovská_ Bc. Celia Saavedra_ Bc. Roman Tomáška_ Bc. Patrik Čačala_ Bc. Eva Kováčová_ Bc. Samuel Szkuban
ĎAKUJEME PRIHLÁSENÝM ZA ZÁUJEM O KONŠTRUKCIE V ARCHITEKTÚRE!
NOVÉ TÉMY_ZIMNÝ SEMESTER 2022/2023
4. ROČNÍK 1_AN7_AU
2. ROČNÍK_ ING 2_AT3_A
OBJEKT OBCHODU/SLUŽIEB_BROWNFIELD_KOPČIANSKA/BRATSKÁ_BRATISLAVA
TRŽNICA ROMANOVA UL. BRATISLAVA_PETRŽALKA
KULTÚRNY DOM JASLOVSKÉ BOHUNICE
1. ROČNÍK_ ING 2_AT1_AU
POLYFUNKČNÝ KOMPLEX_VAJNORSKÁ/ZÁTIŠIE_BRATISLAVA
MESTSKÁ POLYFUNKČNÁ ZÓNA ŽILINA – PRI VÁHU
V prípade záujmu je možné si ateliérové zadanie vybrať z ponuky aktuálnych architektonických súťaží:
https://www.isover.sk/studentska-sutaz
Ateliér - Vojteková / Rolenčíková
Ateliér KONŠTRUKCIE V ARCHITEKTÚRE je zameraný na navrhovanie budov, ktorých konštrukcia sa podieľa na vytváraní ich architektonického výrazu. Konštrukcia je neodmysliteľným faktorom určujúcim formu architektúry najmä pri výškových budovách, halových objektoch a rôznych typoch superštruktúr. Konštrukčný systém, ako základná kostra budovy spolu s konštrukčnými detailmi a materiálovými vlastnosťami sa prejavujú navonok svojou tektonikou a stávajú sa prostriedkom architektonickej kompozície.
Naším cieľom je navrhovať pravdivú architektúru, ktorej konštrukcia, použité materiály a konštrukčné väzby medzi nosnými a nenosnými prvkami sú priznané a navonok čitateľné. Jednota formy architektúry a jej konštrukcie musí byť podporená návrhom fasády a konštrukčnými detailmi obvodového plášťa. Konštrukčný detail fasád chápeme ako neodmysliteľnú súčasť tvorby kvalitnej architektúry.
V zadaniach bude priestor venovaný aj oblasti „ľahkých konštrukcií“ (membránové konštrukcie z technických textílií, sklené konštrukcie, progresívne drevostavby). Profilácia zadaní a výber lokalít je postavený na rešpektovaní kontextu prostredia (regulatívy hmotové, výškové, funkčné a pamiatkové). Študentom však nebudú kladené obmedzenia v rozhodnutiach vybrať si experimentálny prístup, čo sa týka filozofie návrhu a konštrukčných riešení ateliérových zadaní.