Pod spoločnou záštitou Fakulty architektúry a dizajnu Slovenskej technickej univerzity v Bratislave; v spolupráci s Fakultou architektúry Krakovskej technickej univerzity v Krakove v Poľsku; Fakultou architektúry Gdanskej technickej univerzity v Gdansku v Poľsku; Fakultou architektúry Vroclavskej univerzity vied a technológií vo Vroclave v Poľsku; a Svetovým inštitútom pre inžinierske a technologické vzdelávanie (WIETE) tieto inštitúcie spoločne organizujú Konferenciu o inžinierskom a architektonickom dizajnérskom vzdelávaní (EADE-2024) 2024, ktorá sa uskutoční na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave v dňoch 10. až 12. júna 2024.
Konferencia poskytuje účastníkom príležitosť prediskutovať všetky aspekty vzdelávania v oblasti inžinierstva a architektonického dizajnu. Interakcie, ako sú workshopy, tímová práca, panelové diskusie, skupinové diskusie, individuálne prezentácie a ďalšie, sú vedené a podporované niekoľkými významnými medzinárodnými hlavnými rečníkmi, lídrami v špecifických oblastiach záujmu.
Spoluorganizátorom konferencie je Akadémia vedy a techniky Spoločenstva pre výskum (C-STAR) v Chennai v Indii, partnerská inštitúcia WIETE. Očakáva sa, že počet spolusponzorov a podporných organizácií sa zvýši, keďže niekoľko ďalších inštitúcií zváži zapojenie sa do tohto úsilia. Táto konferencia o vzdelávaní v oblasti inžinierstva a architektonického dizajnu (EADE-2024) v roku 2024 nadväzuje na úspešnú konferenciu EADE-2023, ktorá sa konala vo Vroclave v Poľsku; konferenciu EADE-2021, ktorá sa konala v Bratislave na Slovensku online formout z dôvodu pandémie Covid-19; konferenciu EADE-2020, ktorá sa konala v Gdansku v Poľsku, tiež cez internet, konferenciu EADE-2019, ktorá sa konala v Krakove v Poľsku; a konferenciu EADE-2018, ktorá sa konala v Bratislave na Slovensku v roku 2018; a nadväzuje na sériu mimoriadne úspešných medzinárodných konferencií, ktoré v minulosti usporiadali UICEE a WIETE, ako napríklad Svetová konferencia o vzdelávaní v oblasti technológií a inžinierstva (Krakov 2010, Ľubľana 2011, Atény 2014 a Bratislava 2015); Svetová konferencia o inžinierskom vzdelávaní (Sydney 1989, Portsmouth 1992, Minneapolis-St. Paul 1995); Východo-západný kongres o inžinierskom vzdelávaní (Krakov 1991, Lodž 1993, Gdyňa 1996) a následne Globálny kongres o inžinierskom vzdelávaní (Krakov 1998, Wismar 2000, Glasgow 2002, Bangkok 2004 a New York 2006), aby sme vymenovali aspoň niektoré. Na základe týchto rozsiahlych predchádzajúcich skúseností je súčasná konferencia pokračovaním medzinárodného úsilia o zdieľanie a výmenu nápadov, skúseností a úspechov v rámci medzinárodnej komunity technológií a inžinierstva, ako aj v tomto prípade inžinierskych a architektonických pedagógov.
V súlade s cieľmi a zámermi konferencie boli na diskusiu identifikované nasledujúce všeobecné oblasti záujmu:
- Medzinárodná spolupráca medzi akademickými a priemyselnými organizáciami vo vzdelávaní v oblasti inžinierstva a architektonického dizajnu;
- Úspechy jednotlivých krajín vo vzdelávaní v oblasti inžinierstva a architektonického dizajnu a relevantné prípadové štúdie;
- Technologický pokrok a transfer po celom svete a účasť rozvojových krajín na tomto procese;
- Vplyv na budúce zásobovanie kvalifikovaným personálom pre priemysel, obchod a služby;
- Úloha a význam vzdelávania v oblasti inžinierstva a architektonického dizajnu v oblasti udržateľnosti a ochrany životného prostredia;
- Interakcia medzi akademickou obcou a priemyslom pre rozvoj vzdelávania v oblasti inžinierstva a architektonického dizajnu;
- Alternatívne metódy vzdelávania a odbornej prípravy a podpora ďalšieho vzdelávania inžinierov a architektov;
- Zabezpečovanie kvality, akreditačné systémy, hodnotenie akademických inštitúcií a uznávanie zahraničných kvalifikácií;
- Úloha, povaha a význam výskumu a vývoja vo vzdelávaní v oblasti inžinierstva a architektonického dizajnu.