Suita – séria starých barokových tancov – sa v podaní J. S. Bacha stala ikonickým hudobným dielom s hlbokým emocionálnym a filozofickým rozmerom. Projekt SUITA autorov Petra Mazalána a Paulíny Ebringerovej prináša nový pohľad na túto formu – ako šesťdielny cyklus intermediálnych obrazov, ktoré prepájajú hudbu, performanciu, vizuálne umenie a technológiu. SUITA je dialógom medzi človekom a strojom. V tomto intímnom rozhovore sa stretáva krehkosť ľudskej emocionality s chladnou presnosťou digitálnych médií. Výsledkom je vizuálne silné, performatívne a zvukovo bohaté dielo, ktoré skúma, ako sa meníme pod vplyvom technológií, najmä keď ich vpúšťame do najhlbších vrstiev nášho vnútorného prežívania. Každá z performancií v rámci cyklu predstavuje samostatný „obraz“ – krátku scénu trvajúcu približne 10 minút – spolu vytvárajúcich komplexnú 60-minútovú výpoveď. Projekt otvára témy medziľudských vzťahov, schopnosti zdieľať prítomnosť a emocionálny priestor s druhým človekom v čase spoločenských kríz a neustálych premien. Ako vplýva technologická prítomnosť na naše najosobnejšie momenty? Môže byť stroj naším spoločníkom v smútku aj radosti?
Dielo SUITA bude sprístupnené verejnosti počas podujatia Biela noc 2025 v priestoroch foyer Fakulty architektúry a dizajnu STU v Bratislave. Návštevníci si ho budú môcť pozrieť v termíne od 3. do 5. októbra 2025, každý deň od 20:00 do 21:00. Vstup je voľný.
Koncept, scéna: Peter Mazalán
Intermédiá, výtvarné riešenie, koncept: Paulína Ebringerová
Klavír, zvuk: Júlia Stahl Novosedlíková
Spinet: Sylvia Urdová
Performancia: Jakub Rybárik
Video: Dorota Volfová, Peter Frohlich
Trvanie: 60 min (6 performancií po cca 10 minút)
Projekt vznikol s podporou z verejných zdrojov Fondu na podporu umenia.
Partnerom projektu je Fakulta architektúry a dizajnu STU v Bratislave.
Peter Mazalán absolvoval operný spev na VŠMU v Bratislave, vyštudoval tiež divadelnú scénografiu na VŠMU a Fakultu architektúry STU v Bratislave, kde v súčasnosti pôsobí ako pedagóg na Ústavy interiéru a výstavníctva. Účinkoval v divadlách ako Bayerische Staatsoper v Mníchove, Stadttheater Klagenfurt, Slovenské národné divadlo či Národní divadlo Brno. V súčasnosti sa venuje okrem architektonickej praxe aj autorským intermediálnym projektom, prepájajúcim klasickú piesňovú a koncertnú literatúru s aktuálnymi divadelnými, performatívnymi a výtvarnými technikami. Jeho intermediálne diela bolo možné vidieť na festivaloch Divadelná Nitra, Nová dráma, Viva Musica! alebo v rámci Opery SND a ND Košice.
Paulína Ebringerová pedagogička, kurátorka a autorka medziodborových inštalácií pôsobiaca na Ústave výtvarnej tvorby a multimédií FAD STU v Bratislave, kde vedie predmety zamerané na efemérnu architektúru, multimediálne inštalácie, interdisciplinárne projekty. Vo svojej tvorbe prepája architektúru, scénografiu, dizajn a súčasné umenie, pričom sa sústreďuje na prezentáciu umenia vo verejnom priestore, experimentálnu výstavnú architektúru a participatívne projekty.Je finalistkou Insaid Awards 2023 za dielo Afloat v kategórii Scénografia a show, nositeľkou ocenenia ILDA Awards 2023 v kategórii Fine Art Laser Display za dielo Liiine. Okrem výučby sa venuje strategickým koncepciám, organizácií kultúrnych podujatí a výstavných realizácií.